STEAK TAKE AWAY test

20.07.2011 15:02

Argentinská restaurace v Praze "La Casa Argentina" nabízí i prodej kvalitních steaků "přes ulici" tzv. Steak Take Away.

Pro otestování jsem si objednal steakovou klasiku z plemene Aberdeen Angus: 2 bifteky ze svíčkové - Tenderloin (á 200g), 2x steak Striploin (á 200g) a 2x Rib-eye (á 200g):

 

Po objednání mailem jsem obratem obdržel potvrzení že steaky budou v termínu připraveny. Druhý den mne v restauraci krásná čokoládově dlouhonohá gazela (jak se tam hosté mohou soustředit na chuť jídla ? :o)) po dotazu na take away zavedla k pultu kde v krabici, která pro mě byla připravena jsem krom steaků ve vakuovém balení nalezl i směs koření a barevný letáček o přípravě steaků.

Steaky měly přesnou váhu, tedy každý 200g. Zatímco Tenderloin byl vysoký 4 cm, steaky z roštěnce pouze 2 cm - to je na grilování málo - příště bych doporučil možnost objednat alespoň 300 gramové kousky. Kořenící směs jsem nepoužil neb obsahovala glutaman sodný a já jsem chtěl cítit chuť masa. Steaky jsem pouze opatřil hrubě mletým papřem a až na grilu mořskou solí.

Stejky Tenderloin jsem chtěl propéct na "medium rare" (mimochodem tento nejoblíbenější stupeň propečení v přibaleném letáku "jak na to"* nebyl vůbec uveden) a ostatní o chlup víc takže jsem je griloval 3 minuty po každé straně a 5 minut odpočívaly v teple.

Svíčková byla jak jsem chtěl a byla skvělá, steaky z roštěnce byly skoro medium ale krásně šťavnaté a křehké.

Příjemný zážitek z kvalitního masa. Jen ty steaky Striploin a Rib-eye by pro grilování měly být o 1-2 cm "silnější"...

Raw steaky (syrové)

 

TOPlist